چطور قلیان را ترک کنیم

0

چطور قلیان را ترک کنیم ؟ یکی از روش های توضیح داده شده در این مطلب را امتحان کنید، کشیدن قلیان را متوقف کنید و مسیر خود را به سمت یک زندگی سالم‌تر و بدون دود تغییر دهید.

جنبه‌های مثبت و منفی قلیان کشیدن را یادداشت کنید

یک کاغذ برداشته، یک خط وسط آن بکشید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در یک طرف علایق و لذت های قلیان کشیدن و در طرف دیگر لیستی از تمام چیزهایی که دوست ندارید بنویسید، مثل این که چطور می‌تواند در سلامتی، کار، خانواده و موارد دیگر دخیل باشد. اگر به اندازه کافی شجاع هستید، از خانواده و دوستان خود درباره چیزهایی که از قلیان کشیدن شما دوست ندارند، بازخورد بگیرید. وقتی طرف منفی از طرف مثبت بیشتر بود، شما آماده ترک قلیان هستید.

زمان تعیین کنید

یک قرارداد ترک قلیون بنویسید که شامل امضای شما و امضای یک شاهد باشد

خرید تنباکو و زغال لیمو ممنوع

چطور قلیان را ترک کنیم ؟ از این روش ساده استفاده کنید:

به اندازه دو یا سه وعده قلیان کشیدن زغال و تنباکو داخل یک کیسه گذاشته و به همراه قلیان به مکانی که دسترسی راحتی بهش نداشته باشید مثل صندوق عقب ماشین، انباری، زیرزمین، خونه دوست منتقل کنید تا هر بار که می خواهید قلیان بکشید به راحتی در دسترس نباشد.

تمام پولی را که برای قلیان هزینه می کردید پس‌انداز کنید

اگر هر روز به قهوه خانه می رفتید و یا تنباکو و زغال می خریدید عملا حس میکردید که چقدر داره هر روز از جیبتان کم میشه ولی کافیه بعد از ترک، به هر میزان که همیشه هزینه مصرف قلیان می کردید را داخل یک ظرف ریخته و بعد از مدتی خواهید دید چیزهایی را که آرزو داشتنش را داشتید با همین پول صرفه جویی شده می توانید بخرید.

میان وعده مناسب جایگزین قلیان

در عوض قلیان کشیدن، از دانه های آفتابگردان، نوشابه های بدون قند، آدامس، هویج یا کرفس استفاده کنید. شما همچنین می توانید عادت قلیون کشیدن خود را با یک عادت تغذیه ای جایگزین کنید. مثلا هر بار که هوس قلیان می کنید، چهار عدد پسته بخورید. به این ترتیب، شما از دست و دهان خود استفاده می کنید و به مرور قلیان را فراموش می کنید.

یک فنجان دمنوش بنوشید

یک فنجان دمنوش یا چای گیاهی به شما کمک می کند تا به بتوانید قلیان را ترک کنید. مثلا می توانید یک دمنوش دارچین یا حتی یک فنجان چای دارچین تازه میل کنید.

بازی کامپیوتری انجام دهید

یک بازی جذاب روی لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و یا موبایلتون نصب کنید. این بازی حواس شما را از رفتن به سمت قلیان کشیدن پرت خواهد کرد و به مرور آن را فراموش می کنید.

ورزش کنید

خودتان را درگیر یک ورزش مستمر روزانه بکنید. سعی کنید هر روز باشگاه بروید یا حتی پارک رفته و ورزش کنید.

دود ممنوع

اجازه ندهید هر کسی از تنباکو در خانه، ماشین یا حتی در هنگام نشستن در کنار شما استفاده کند. علائم سیگار نکشید را واقعی کنید و آنها را در اطراف خانه و در ماشین خود آویزان کنید.

روال خود را تغییر دهید

اگر هر روز در یک ساعت خاص به سراغ قهوه خانه محل می روید، سعی کنید در اون ساعت خود را مشغول کاری بکنید. یا اگر با یک شخص خاصی به قهوه خانه می روید، بهانه بیاورید و آن فرد را چند روزی نبینید. اگر در خانه قلیان می کشید خود را مشغول فعالیت هایی متفاوت بکنید تا آن را فراموش کنید.

طب سوزنی را از دست ندهید

تحقیقات انجام شده، شواهدی را نشان می دهد مبنی بر این که طب سوزنی، به عنوان مثال، سوزن در گوش می تواند به ترک قلیان و یا سیگار کمک شایانی بکند.

ترک قلیان

ترک قلیان می تواند خارج از جلوگیری از هدر دادن منابع مالی در وضعیت بد اقتصادی، سلامت شما را در آینده تضمین نماید. هر چند اگر با خواندن این مطلب بگید من هر روز در حال کشیدن قلیان هستم و مشکلی هم برام پیش نمیاد ولی این را بدانید که دیر یا زود کشیدن قلیان می تواند شما را درگیر بیماری های ریوی، گوارشی و ده ها مشکل دیگر کند.

اگر شکست خوردید، دوباره شروع کنید

بعد از چندین بار شکست خوردن چطور قلیان را ترک کنیم ؟

برخی افراد تا هشت بار قبل از اینکه موفق شوند، شکست را تجربه می کنند. پس خسته نشوید و دوباره و دوباره تلاش کنید. به مضرات قلیان، به امراضی که در سال های آینده به سراغتان می آید و حتی به مرگ نابهنگام نیز حتما فکر کنید. روزهای خوب نزدیک است.

اگر موفق به ترک قلیان شده اید، لطفا در نظرات به دوستانتان کمک کنید تا شاید آنها نیز بتوانند دوباره در زندگی شان طعم دنیای بدون دود را تجربه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.