فواید ورزش بدمینتون برای تندرستی

0

همانند ورزش تنیس، بدمینتون نیز یک ورزش راکتی عالی است که انجام آن فواید فراوان و بی‌نظیری را برای سلامتی به همراه دارد. ورزش بدمینتون را می‌توانید به صورت تک‌نفره یا دو‌نفره انجام دهید که هر دو سرشار از هیجان بوده و می‌توانند سلامتی جسمانی، روانی و جنبه‌های مختلف سلامت اجتماعی را افزایش دهند. در ادامه به بررسی 10 مزیت ورزش بدمینتون می‌پردازیم. با سیمای سلامت همراه باشید.

فواید ورزش بدمینتون

تناسب اندام

از آنجایی که این ورزش با دویدن، خیز برداشتن، شیرجه زدن و ضربه زدن به توپ همراه است، می‌تواند در هر ساعت حدود 450 کالری بسوزاند. چنین تمرین هوازی‌ای می‌تواند شما را در بهترین شکل جسمانی قرار دهد.

ایجاد روحیۀ ورزشگری

سرعت بالای این ورزش باعث افزایش سرعت و واکنش‌های شما می‌شود. هوش نیز در این ورزش نقش مهمی دارد، زیرا باید همواره به این فکر کنید که چطور حریف‌تان را فریب دهید.

افزایش تونوس عضلانی

انجام ورزش بدمینتون باعث ساخت و تونوس عضلات پا، ساق، ماهیچه سرینی، عضلات عقب ران می‌شود. علاوه بر این موارد، بدمینتون عضلات اصلی بدن، بازوها و عضلات کمر را نیز درگیر می‌کند.

فواید روانی

از آنجایی که بدمینتون سلامتی جسمانی را افزایش می‌دهد، به کاهش استرس و اضطراب نیز کمک خواهد کرد. ورزش کردن باعث افزایش اندورفین می‌شود، که از انتقال‌دهنده‌های عصبی بوده و باعث افزایش احساس خوب می‌شود. افزایش اندورفین به بهبود خلق‌وخو و خواب نیز کمک می‌کند.

سلامت اجتماعی

بیشتر بخوانید:

برای انجام این ورزش به حداقل یک حریف نیاز دارید، همچنین می‌توانید آن را به صورت تیمی و دونفره انجام دهید (دو نفر در برابر دو نفر). تعاملات اجتماعی این ورزش به بروز احساسات مثبت کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید به یک لیگ حرفه‌ای بپیوندید و عضو جامعۀ بدمینتون‌بازها شوید.

مفید برای سلامتی کلی انسان

همانند تمام ورزش‌ها، بدمینتون نیز به کاهش یا از بین بردن خطر بسیاری از مشکلات سلامتی مانند فشارخون بالا، دیابت و چاقی کمک می‌کند. ورزش بدمینتون همچنین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی – عروقی، از طریق کاهش سطوح تری‌گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب، مفید است.

انعطاف‌پذیری و تقویت عضلات

هرچه بیشتر تحرک داشته باشید، انعطاف‌پذیرتر خواهید بود. به ویژه در ورزش بدمینتون که تاب خوردن و کشش ضروری است. علاوه بر بهبود انعطاف‌پذیری، این ورزش به تقویت عضلات و استقامت نیز کمک می‌کند.

پویایی

با افزایش سن، تحرک و پویایی ما محدود می‌شود، اما فعال بودن می‌تواند به پیشگیری از مشکلات این‌چنینی کمک کند. تحرک داشتن به روان نگه داشتن مفاصل کمک کرده و از آرتریت و مشکلات مشابه جلوگیری می‌کند.

کاهش وزن

ورزش بدمینتون به کنترل وزن، از طریق سوزاندن چربی و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. ترکیب کردن این ورزش با یک رژیم غذایی مناسب، روشی عالی برای رسیدن به وزن ایده‌آل است.

دیابت: انجام این ورزش می‌تواند تولید قند توسط کبد را کاهش داده و در نتیجه قند خون را پایین آورد. نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که ورزش کردن 58 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و حتی از داروها موثرتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.