بهترین ورزش برای بیماران ام اس

0

وقتی به بیماری ام اس مبتلا هستید، شاید برای ورزش کردن کمی مردد باشید. احتمالا از خودتان می‌پرسید که آیا ورزش کردن باعث شدیدتر شدن دردتان می‌شود؟ آیا بعد از تمرین آنقدر خسته می‌شوید که دیگر نمی‌توانید در طول روز کارهای دیگرتان را انجام دهید؟ اگرچه این سوالات منطقی هستند، اما انجام ورزش برای بیماران ام اس می‌تواند مفید باشد، البته اگر در انجام آن زیاده‌روی نکنید. در این مطلب به معرفی بهترین ورزش‌ برای بیماران ام اس می‌پردازیم.

اروبیک آبی

تمرینات آبی به طور کلی تمرین‌های هوازیِ خوبی هستند. کسانی که به ام اس مبتلا هستند، درک خواهند کرد که انعطاف‌پذیری و تعادل‌شان در آب قابل‌کنترل‌تر است. شنا کردن، راه رفتن در آب و اروبیک آبی برای کسانی که به علائم ملایم تا شدید ام اس دچار هستند، مفید می‌باشند. همچنین می‌توانید برای افزایش قدرت، از وزنه‌های آبی استفاده کنید.

یوگا

یوگا یک تمرین کامل است و برخلاف سایر ورزش‌ها، اغلب شدید نیست. یوگا شاید بهترین ورزش برای بیماران ام اس باشد، زیرا بر روی تنفس و حرکات کششی تمرکز دارد و می‌تواند باعث بهبود گردش خون شود. علاوه بر این موارد، کسانی که یوگا انجام می‌دهند، خستگی کمتری را تجربه می‌کنند.

دوچرخه ثابت

دوچرخه‌سواری یک تمرین هوازی عالی است، اما برای کسانی که به ام اس مبتلا هستند، سوار شدن یک دوچرخه معمولی ممکن است دشوار و چالش‌برانگیز باشد. دوچرخۀ ثابت یک جایگزین عالی است و می‌تواند با استفاده از آن تمام حرکات مرتبط با دوچرخۀ معمولی را – بدون نگرانی از عدم تعادل – انجام دهید.

حرکات کششی

بیشتر بخوانید:

برای افزایش طیف حرکتی، تقویت استقامت عضلات و کاهش تنش عضلانی، می‌توانید به راحتی از حرکات کششی استفاده کنید. انجام این حرکات در طول روز کمک می‌کنند تا عضلات تحریک شده و استرس کلی بدن کاهش پیدا کند.

تای‌چی

تای‌چی نوعی تمرین و هنر رزمی است که شدید نبوده و می‌تواند بسیار برای بیماران ام اس مفید باشد. این نوع تمرین بر روی ساخت عضلات اصلی بدن، بهبود انعطاف‌پذیری و ایجاد تعادل تمرکز می‌کند.

توپ تعادل

افراد مبتلا به ام اس معمولا از تعادل و همکاری ضعیف بین اعضای بدن رنج می‌برند. به همین دلیل است که انجام بسیاری از تمرین‌های ورزشی برای این افراد چالش‌برانگیز است. استفاده از توپ تعادل به شما اجازه می‌دهد تا تعادل خود را حفظ کرده و در عین حال بر روی عضلات اصلی بدن کار کنید.

ورزش برای بیماران ام اسپلنک (Plank)

این حرکت به تقویت عضلات اصلی کمک می‌کند و به همین دلیل است که گزینۀ مناسب ورزش برای بیماران ام اس است. بر روی زمین دراز بکشید (بر روی شکم). آرنج‌ها را طور تنظیم کنید که زیر شانه‌ها قرار بگیرند، سپس خودتان را به سمت بالا برده و در حالت یک خط صاف باقی بمانید. این وضعیت را برای 15 ثانیه حفظ کنید و عضلات شکم‌تان را در این مدت سفت نگه دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.