لاغر کردن بازو با 10 روش موثر

0

به طور کلی چند عامل وجود دارد که می‌توانند عامل تجمع چربی دور بازو باشند: رژیم غذایی ضعیف، افراط در مصرف شکر تصفیه‌شده، عدم انجام فعالیت‌های بدنی/ورزشی و غیره. با وجود اینکه شما نمی‌توانید محل تجمع چربی در بدن را کنترل کنید، اما اگر عوامل این چربی‌ها را بدانید، می‌توانید به راحتی از آن‌ها دوری کرده و تجمع آن‌ها در بدن را کاهش دهید. در این مطلب به معرفی 10 روش موثر برای لاغر کردن بازو می‌پردازیم.

شکر تصفیه‌شده

وقتی که در مصرف غذاهای فرآوری‌شده و شکر تصفیه‌شده زیاده‌روی می‌شود، فرآیند تبدیل این غذاها به انرژی بسیار سخت می‌شود و یا حتی این امر می‌تواند در روند تبدیل مستقیم سایر غذاها به انرژی نیز اختلال ایجاد کند. در این صورت کربوهیدارت‌های اضافی به‌عنوان چربی در بدن ذخیره می‌شوند و بر روی چربی‌های انباشته شده اضافه می‌شوند.

محدودیت کالری

اصولا کاهش وزن بستگی به کالری دریافتی و کالری‌ سوزانده‌شده دارد. به طور متوسط، کاهش یک پوند (نیم کیلو) چربی معادل کاهش 3500 کالری می باشد. این بدین معناست که اگر قصد کاهش 500 کالری در روز را داشته باشید، در هفته یک پوند کاهش چربی خواهید داشت. اگر تمایلی به کاهش چربی ندارید، بدانید تجمع چربی در بدن امری اجتناب ناپذیر است و بی توجهی به این مسئله باعث چاقی بدتر بازو و تجمع بیشتر چربی ها در این عضو می شود.

دوری از ورزش

علاوه بر رژیم غذایی هوشمند، کاهش هر نوع چربی به طور معمول برای ساخت عضله و سوختن چربی نیاز به ورزش دارد. اگر فقط از رژیم غذایی مناسب استفاده می کنید، شاید موفق شوید که تا حدودی وزن کم کنید اما قادر به سفت کردن بدن خود که لازمۀ رفع چربی ها و لاغر کردن بازو می باشد، نخواهید بود.

نکاتی برای لاغری کردن بازو

بعضی از بهترین روش ها برای لاغر کردن بازو استفاده از ورزش های هدفمند، شنا، رژیم چربی سوزی و حرکات کششی می باشد.

تمرینات هدفمند

برای داشتن بازوهایی خوش فرم و زیبا و از بین بردن هر نوع چربی، به هنگام رشد بازو، دنبال کردن یک روند ورزشی ویژه امری ضروری است. دو عضله ی اصلی به نام های عضله ی دو سر و سه سر در قسمت بالای بازو وجود دارند. بنابراین به هنگام ورزش اطمینان حاصل کنید که تمرینات به صورت هدفمند به منظور تقویت از دو عضله به صورت منظم انجام می شوند.

رژیم چربی‌سوزی

تغذیه سالم کافی نیست؛ شما جهت سوزاندن چربی ها و کمک به بدنتان در مصرف بهتر انرژی، بدون ذخیرۀ آن در بازوها، به غذاهای چربی سوز احتیاج دارید. اضافه کردن غذاهایی مانند آووکادو، چای سبز و شکلات تلخ به رژیم غذایتان، کمک شایانی به چربی سوزی میکند.

حرکات کششی

در ابتدا و پایان هر روز باید حرکات کششی انجام دهید. به ماهیچه هایتان اجازه ی گرم شدن بدهید و برای انجام فعالیت های روزانه ی خود آماده شوید. همچین انجام این حرکات از افتادگی و شل شدن ماهیچه ها به هنگام پیری و آسیب دیدن عضلات در هنگام فعالیت های روزانه جلوگیری می کند. آسیب دیدن عضله می تواند منجر به عدم استفاده ی طولانی مدت از یک ماهیچه ی خاص (برای مثال بازویتان) و تجمع چربی در آن ناحیه شود.

لاغر کردن بازو

شنا کردن

شنا به علت داشتن ضربه ها و فشارهای طبیعی یکی از بهترین ورزش ها برای لاغر شدن بازو می باشد. این ورزش تمام بدن شما را درگیر کرده و یکی از ورزش های شناخته شده در تقویت هسته ی بدن، پاها و بازوها به حساب می آید. این ورزش با کمک حرکات مداوم عضلات مختلف، بدن شما را روی آب شناور نگه می دارد.

تمرین های موثر برای لاغر کردن بازو

بهترین روش برای کاهش چربی بازو، مسلما ورزش دادن این قسمت از بدن است. بنابراین استفاده از تمریناتی مانند شنا سوئدی، بارفیکس، حرکت دیپ (dips)، تمرینات جلو بازو، پشت بازو و تمرینات دایره وار بازو و نیز دیگر حرکات، سودمند خواهند بود.

حرکت شنا

حرکتی فوق العاده برای تقویت شانه ها، عضله ی دو سر بازو، ماهیچه های عقبی و عضله ی سه سر بازو می باشد که منجر به سفت شدن ماهیچه های بازو و لاغر شدن این عضو می شود.

بارفیکس

این تمرین مناسب برای تقویت دو عضله ی دو سر و سه سر بازو می باشند. بارفیکس باعث تحریک میان تنه، هسته ی بدن، عضلات پشت و ماهیچه ی پشتی بزرگ می شوند.

تغییر رژیم غذایی

برای لاغر کردن بازو و گرفتن نتیجه ای سریع لازم است اطلاعات غذایی خود را بالا ببرید. از میوه های تازه، سبزیجات و پروتئین بدون چربی استفاده کنید. این مواد میتوانند متابولیسم و رشد ماهیچه های شما را افزایش دهند.

نوشیدن آب بیشتر

هیدراته یا تامین آب بدن، کلید هر فرآیندی در بدن است که به شما کمک می کند تا بیشتر کار کنید و چربی بیشتری بسوزانید.

تمرینات هوازی

علاوه بر تمرینات هدفمند برای بازو، تمرینات هوازی مانند دویدن و یا دوچرخه سواری نیز به سوزاندن چربی های اضافی بدن و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن و نیز سفت شدن ماهیچه ها کمک می کنند. ورزش های هوازی حتی به سوختن چربی بیشتر و سفت شدن چربی بازو نیز کمک خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.